SPLIT SYSTEM + BÉTON ARMÉ

Punk

Prijs

€ 17,00

Datum

zondag 27 sep

Tijd

20:00

Bezoekersinfo

HEERLIJKE PUNK DOUBLE BILL!

Split System uit Melbourne behoort tot de nieuwe generatie punkbands die de afgelopen jaren internationaal veel terrein heeft gewonnen. Na de release van Vol. 2 in 2024 bracht de band in 2025 nog drie nieuwe 7-inches uit: On the Edge/On the LooseChemicals en No Cops In Heaven/Pull The Trigger. Ondertussen speelde Split System een tweede Europese tour met uitverkochte shows in Spanje, Frankrijk, Duitsland, België en Nederland, waaronder een optreden op Best Kept Secret. Ook stond de band als support van The Hives op tour door Australië. Hun muziek werd opgepikt door radiostations als KEXP, BBC Radio 6 en KCRW, terwijl media als Pitchfork, Stereogum, BrooklynVegan en Post-Trash de band regelmatig onder de aandacht brachten.

Béton Armé uit Montréal timmert sinds 2018 hard aan de weg binnen de internationale punk- en oi!-scene. Met releases als Au bord du gouffre, een split met Violent Way en de EP Second souffle bouwde de band een stevige catalogus op, maar vooral op het podium maakte Béton Armé naam. De afgelopen jaren speelde de groep door heel Canada, de Verenigde Staten en Europa, met optredens op onder meer Static Shock Weekend in Londen en festivals in Los Angeles, Vancouver en Barcelona. In 2024 volgden een tour langs de Amerikaanse westkust en een uitgebreide Noord-Amerikaanse tour als support van Soft Kill, waarmee de band opnieuw liet zien dat hun reputatie ver buiten Montréal reikt.